mandag den 17. maj 2010

14/5 - 17/5
Fredag sejlede vi fra Rødvig kl 11.00 i V-NV vind 6-8 ms. En god sejldag med perfekt vind, til turen til Sverige, startede kun motor ud og ind af havn. Vild oplevelse på vejen, jeg så en helt spræl levende sæl i de danske farvande. Den var tæt på troede først det var en fender der flød rundt. Vi ankom til Skåre kl 15.30 tæt på Trelleborg, en lille havn udefor lands lov og ret. Vidste der ventede herre regn og vind dagen efter. Så kl. 19.00 kastede vi os på jernhestene og cyklede ca. 6 km, til den nærmeste butik og provianterede godt og grundigt (GODIS!!!!). Retur igen og lave mad, meget sent.
Lørdag regn, regn og blæst i Skåre. Natten til lørdeg var Kenneth ved at sælge skib og kone pga. af larm, vind og SNORKEN!!! Og købe en campingvogn og en jolle.
Søndag blev vi endnu en dag i Skåre, da der stadig var meget vind. Elendig havn til vind fra syd og ingen læ, drøn urolig havn at ligge i. Regnen holdt inde så vi cyklede en tur til Trelleborg og osede butikker og var på conditori. Cyklede ca 15 km hvilket resulterede i øm røv. Vinden tog til igen om aftenen hvor Kenneth hjalp nogle tyskere der kom ind, der skulle kæmpes mod den kraftfulde vind.
Mandag endelig vejr til sejlads, drog afsted fra Skåre kl. 9.30 i V vind 6 ms. Lagde ud med en rolig genua-ruller, satte senere storsejl som gav et par kn. SKØNT med sol, Kenneth mener hans humør er steget med 200 % nu vejret er bedre, og det er ikke så lidt. Lidt uoverskuelig indsejling til Ystad, men det lykkedes, at finde havnehullet ca. 16.00. Jeg gik en tur i byen og fik sendt postkort og Kenneth ordnede båd. Aftensmaden blev spist i cokpitet, skønt med forår i luften. En lang gåtur på havnen og i byen, en smuk gammel by. Super dejligt med bedre vejr.

1. Hej med jer, Godt at høre nyt igen. Jeg ku' godt ha' fortalt jer, at Skåre er en rigtig skodhavn - vidste bare ikke at i ville ind der. Lægger i så vejen forbi Bornholm, eller fortsætter i langs Svenskekysten? Jeg kan anbefale Simrishamn, hvis det sku' være - rigtig hyggelig by. Nu er jeg også lige straks sejlklar - og nu kommer det gode vejr!!! Hygge og god vind. Flemming

2. hej begge 2 dejligt at høre nyt og at Kenneth er faldet ned igen .håber vejret arter sig,fortsat god tur . Smor Hanne & niels

3. Skønt med hilsner, bliv ved med det!!!