tirsdag den 22. juni 2010

Bullandø- Oxeløsund 17/6-22/6

Torsdag blev til overliggerdag i Bullandø. Kenneth fik repareret ladeproblemet, så nu får vi igen ladet, når der sejles for motor. Fik gået en lang tur og aftensmaden stod på grillmad. Mødte et dansk par med to børn fra Brøndby. De havde haft en meget hård tur fra Ålandøerne, ungerne havde brækket og der var mere vind i forudsagt. Vi fik taget hul på scrapbogen, hyggeligt.

Lørdag sejlede vi fra Bullandø kl 9.45 i S'lig vind 4-6 ms, god tur for sejl i sol. Havde fra motorbådssejlerne vi mødte på Grinda hørt at der var så hyggeligt. Vi ankom til motorbåds heaven nu med tecno og pumpede fyre. Gik en lang tur i smuk natur, Sandøen er en meget hyggelig ø, et gammelt fiskeleje. Da vi kom retur til havnen havde orgel Allan så fået frit spil, tror han var lidt tonedøv. Fik set lidt bryllup's kørsel gennem byen, sjovt når man næsten lige har været der. Kl 18.10 flygtede vi fra havnen, fik heldigvis pengene retur. Prikken over i'et var en affarvet 50 årig motorbådsejer, det menete det var fedt at stå på sin flight bridge og råbe i en megafon. Vi følte os meget gamle da vi sejlede fra IBIZA GANGE 20..... Ærgeligt for øen!!!!
21.00 ankom vi til en meget stille ankerplads på Nemdø og gik igang med aftensmaden. Kuperet ø hvor vi var på en forgæves jagt efter et das.
Allerede 7.15 søndag blev ankeret hevet op og adsted med sejlende morgenmad. Stille motorsejlads til kl 12 SÅ KOM DER VIND OG BØLGER. Motoren fik hva den kunne trække og stakkels tøse pigen fik nogle tæsk. Trøstede os med "så længe det knager så holder det". Kvalmende kom vi i havn og fik en middagslur, skønt. Om aftenen var de to gamle fodbolds fans så på kro og se Elfensbenskysten/Brazilien. Man må jo holde lidt med Sverige (Elfenbenskysten har Svensk træner)
Sejlede fra Nynæshamn efter en langsom starter på dagen. Et stykke ude mistede vi GPS siganal til computeren, så vi anede ikke hvor vi var. Lidt høje bølger både i og udenfor båden. Men 3. gang er lykkens gang vi fik gang i computeren. I havn på Øja (Landsort) kl 13.40, efter en lille tur på 12 nm. En lang ø med 3 km til byen så det gik vi ind. Landsort er et gammelt fort og en lodsstation. Fungerer stadig som lodsstation i dag. De gamle militær barakker var lavet om til vandrehjem. Om aftenen blev der navigeret på gammeldags maner i søkort, så vi var velforberedte til turen dagen efter. SMUK SOLNEDGANG!!!!!

Tirsdag havde vi en rigtig dejlig sejlads for sejl i S'lig vind i 4-6 ms. Skærgården fra Nynæshamn og mod Oxeløsund er rigtig smuk. En meget uspoleret og ubebygget skærgård, i forhold til den Stockholmske. Mødte igen det danke par med børnene og grillede sammen med dem til aften. Vil udveksle lidt billeder, vi har taget af hinanden både. Skønt at snakke med Danskere!!!!